Regulamin
REGULAMIN SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ W REGIONALNYM CENTRUM KULTUR POGRANICZA W KROŚNIE sekcja ETNOCENTRUM ZIEMI KROŚNIEŃSKIEJ
I. REGULAMIN INTERENTOWEGO SYSTEMU SPRZEDAŻY
BILETY IINNE OPAŁTY
Przed zakupem biletu za pośrednictwem sieci Internet należy zapoznać się z niniejszym Regulaminem. Zakup biletu oznacza akceptację Regulaminu. Regulamin dostępny jest również na stronie internetowej www.etnocentrum.pl.
§ 1 Definicje
- Regulamin – niniejszy dokument stanowiący regulamin sprzedaży Biletów RCKP sekcja Etnocentrum za pośrednictwem sieci Internet, określający zasady, zakres i warunki korzystania z Serwisu.
- RCKP – Regionalne Centrum Kultur Pogranicza, sprzedający z siedzibą w 38-400 Krosno przy ul. Kolejowej 1, wpisane pod numerem II do Rejestru Instytucji Kultury Gminy Miasto Krosno z dnia 21.05.2012 roku, REGON 000630652, NIP 684 21 58 733, udostępniająca Serwis.
- Etnocentrum – Etnocentrum Ziemi Krośnieńskiej, sekcja RCKP.
- Kupujący – osoba fizyczna lub osoba prawna posiadająca ważną kartę kredytową lub dostęp do internetowego konta bankowego dokonująca zakupu biletów do Etnocentrum za pośrednictwem sieci Internet.
- Uczestnik – osoba korzystająca z usług RCKP w ramach Wydarzenia.
- Bilet – znak legitymacyjny uprawniający do udziału w oznaczonym Wydarzeniu w Etnocentrum możliwy do nabycia za pośrednictwem niniejszego Serwisu..
- Cena – całkowita cena, jaką Kupujący jest zobowiązany zapłacić za bilet, zgodnie z cennikiem obowiązującym w RCKP w dniu zakupu biletu.
- Wydarzenie – impreza lub inne działanie o charakterze kulturalnym lub edukacyjnym, organizowana przez RCKP, sekcja Etnocentrum.
- Serwis – system umożliwiający zakup biletów do Etnocentrum za pośrednictwem sieci Internet, dostępny na stronie bilety.etnocentrum.pl
- Operator Płatności – PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 PLN, w całości opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444.
§ 2 Informacje ogólne
- Regulamin określa zasady, zakres i warunki korzystania z Serwisu przez Kupującego, w tym zakupu Biletów na Wydarzenia, dokonywania zwrotu Ceny uiszczonej za pośrednictwem Serwisu oraz zasady reklamacji.
- Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem przed zakupem Biletu i korzystania z Serwisu w sposób zgodny z obowiązującym prawem, normami społecznymi i obyczajowymi oraz postanowieniami Regulaminu.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z systemu sprzedaży internetowej, w tym rezerwacji, zakupu i realizacji biletów w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami obowiązującego prawa.
- Rezerwacja i/lub zakup biletów oznacza akceptację Regulaminu.
- Aktualny grafik dni i godzin poszczególnych Wydarzeń oraz cennik, w którym zawarte są informacje na temat Wydarzeń i ulg przysługujących na zakup biletów na poszczególne Wydarzenia, podawane są na Stronie Internetowej oraz w obiektach RCKP.
- W sprzedaży internetowej Kupujący nie otrzymuje paragonu fiskalnego. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 roku w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U.2014r., poz 1544)sprzedaż biletów w zakresie zamówienia i płatności internetowe nie podlegają fiskalizacji.
- Kupujący rejestrujący się w systemie sprzedaży internetowej wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji zamówienia oraz wszelkich niezbędnych działań wynikających z funkcjonowania systemu sprzedaży internetowej.
§ 3 Zasady zakupu biletu w Serwisie
- Kupujący zobowiązany jest do przeprowadzenia całego procesu zakupu biletów przez stronę bilety.etnocentrum.pl oraz odpowiedni system płatności postępując zgodnie z instrukcją na każdym etapie składania zamówienia pod rygorem nie zrealizowania danej rezerwacji i utraty zamówionych biletów.
- Zakupu biletu za pomocą Serwisu można dokonać do momentu rozpoczęcia wybranego Wydarzenia. Serwis umożliwia Kupującemu weryfikację oraz korygowanie treści składanego zamówienia poprzez wyświetlanie formularza zamówienia i jego zawartości oraz udostępnianie funkcjonalności umożliwiającej dokonywanie zmian przed złożeniem zamówienia.
- Kupujący dokonuje zakupu wykonując polecenia pojawiąjące się na stronie internetowej Serwisu. Potwierdzenie zamówienia, w tym akceptacja przez Kupującego jego treści i ceny odbywa się przez użycie ikony o treści Kupuję.
- Warunkiem otrzymania biletu jest uzyskanie przez RCKP od Operatora Płatności potwierdzenia dostępności środków niezbędnych do zapłaty Ceny. RCKP zastrzega sobie, iż proces uzyskania potwierdzenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim może trwać do 30 minut od momentu dokonania przez Kupującego wyboru formy dostawy biletu oraz zatwierdzenia opcji KUPUJĘ.
- RCKP niezwłocznie, po uzyskaniu od Operatora Płatności potwierdzenia dostępności środków niezbędnych do dokonania transakcji, prześle Kupującemu na wskazany przez niego w zamówieniu adres e-mail stosowną informację wraz z zakupionym biletem opatrzonym indywidualnym kodem. W przypadku dokonania przez Kupującego dodatkowo wyboru opcji dostawy drogą SMS, informacja ta wraz z zakupionym biletem zostanie przesłana również drogą SMS.
- W sytuacji braku uzyskania przez RCKP potwierdzenia dostępności środków niezbędnych do zapłaty Ceny od Operatora Płatności w czasie określonym w pkt. 2 lub w przypadku uzyskania informacji o braku dostępności środków niezbędnych do dokonania transakcji, RCKP poinformuje Kupującego, że transakcja nie może być zrealizowana.
§ 4 Cena
- Kupno Biletu na Wydarzenie za pośrednictwem Serwisu wiąże się z zapłatą Ceny.
- Ceny są kwotami brutto, zawierającymi podatek VAT obliczony według obowiązujących przepisów.
§ 5 Zasady posługiwania się biletem
- Każdy bilet oznaczony jest indywidualnym kodem oraz odpowiadającym mu numerem identyfikatora transakcji (ID transakcji) zamieszczonym bezpośrednio pod nim. Kod generowany jest elektronicznie i udostępniany jedynie Kupującemu.
- W zależności od dokonanego wyboru formy dostawy zakupionego biletu należy:
- bezpośrednio przy wejściu do Etnocentrum okazać się wydrukowanym biletem otrzymanym drogą mailową lub
- bezpośrednio przy wejściu na salę Etnocentrum okazać w telefonie komórkowym zakupiony bilet otrzymany drogą SMS lub
- w przypadku braku możliwości okazania biletu w formach opisanych powyżej należy zanotować numer identyfikatora transakcji otrzymany w e-mailu potwierdzającym dokonanie transakcji zakupu biletu, a następnie zgłosić się do kasy Etnocentrum w celu odbioru biletu.
- Przed wejściem na Wydarzenie okazany bilet zostanie odczytany tradycyjną metodą wzrokową lub za pośrednictwem skanera.
- Do wstępu na Wydarzenie uprawniona jest tylko pierwsza osoba, która okaże bilet z danym kodem.
- Bilet należy przechowywać w bezpiecznym miejscu. Przekazanie go przez Kupującego innej osobie, kopiowanie, zagubienie lub jego utrata, jak również udostępnienie biletu lub numeru identyfikatora transakcji, osobom trzecim może uniemożliwić Kupującemu uczestnictwo w Wydarzeniu, na który został zakupiony bilet.
- RCKP zwolnione jest z odpowiedzialności wobec Kupującego oraz nie jest zobowiązane do zwrotu Ceny Biletu lub rekompensaty w sytuacji, gdy na skutek zdarzeń opisanych w pkt. 5 osoba nieuprawniona posłuży się biletem w celu wejścia na Wydarzenie.
- W przypadku zakupu biletów z zastosowaną zniżką (ulgowych) wraz z biletem należy okazać dowód tożsamości lub dokument uprawniający do korzystania z ulg określonych zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora (dowód osobisty, legitymację studencką lub uczniowską lub inny dokument uprawniający do ulgi).
- Zakup biletu jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na stosowanie się przez Uczestnika do wszelakich regulaminów dotyczących wydarzenia czy miejsca wydarzenia w szczególności przepisami popoż i bhp obowiązujących na terenie obiektów RCKP oraz szczegółowymi regulaminów poszczególnych obiektów czy Wydarzeń.
§ 6 Zasady zwrotu Ceny
- Zwrot Ceny uiszczonej poprzez Serwis możliwy jest jedynie w przypadku nieodbycia się Wydarzenia z przyczyn leżących po stronie RCKP.
- Na podstawie art. 38 pkt. 12) Ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy o świadczenie usług związanych z wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
- Celem otrzymania zwrotu należy:
- zgłosić się do kasy Etnocentrum, z wydrukowanym biletem i dowodem zapłaty.
- przesłać wydrukowany bilet wraz z dowodem płatności oraz danymi Kupującego, w tym również numerem konta bankowego, na które mają zostać zwrócone środki finansowe. Zwrot dokonywany jest w formie przelewowej.
§ 7 Zasady reklamacji
- Reklamacje dotyczące usługi, w tym z tytułu nieprawidłowego działania Serwisu, uszkodzeń i nieprawidłowości w otrzymanych dokumentach należy zgłaszać RCKP za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres RCKP sekcja Etnocentrum, którego reklamacja dotyczy:bilety@etnocentrum.pl
- Prawo do składania reklamacji przysługuje jedynie Kupującym.
- Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać:
- dane Kupującego, zgodne z danymi podanymi przy dokonywaniu transakcji zakupu biletu w Serwisie,
- datę dokonania transakcji zakupu biletu oraz numer identyfikatora transakcji, której dotyczy reklamacja,
- opis przedmiotu reklamacji.
- Reklamacje mogą być zgłaszane w terminie do 14 dni od daty powzięcia przez Kupującego informacji o sytuacji lub zdarzeniu, które jest przyczyną reklamacji.
- Prawidłowo zgłoszone reklamacje zostaną rozpatrzone nie później niż w ciągu 14 dni roboczych liczonych od momentu otrzymania informacji o powstałej nieprawidłowości, zaś w przypadkach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 21 dni roboczych.
- Decyzja RCKP w przedmiocie reklamacji jest ostateczna i wiążąca.
- Kupujący otrzyma odpowiedź dotyczącą decyzji RCKP wiadomością zwrotną w terminie 7 dni od rozpatrzenia reklamacji.
- Reklamacje dotyczące samej płatności należy zgłaszać do Operatora Płatności za pomocą formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie payu.pl/pomoc.
§ 8 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Kupującego jest RCKP (dane w §1 Regulaminu).
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do dokonania zakupu Biletu przez Kupującego. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało brakiem możliwości dokonania zakupu Biletu przez Kupującego.
- Przestrzeganie zasad ochrony danych osobowych w RCKP, nadzoruje specjalnie wyznaczona do tego celu osoba – Inspektor Ochrony Danych Osobowych, z którą można się kontaktować pod adresem email: iod@rckp.krosno.pl
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu realizacji zamówienia, a także w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu RCKP, w celach marketingowych oraz innych, wymaganych przez obowiązujące przepisy (np. sporządzanie dokumentacji podatkowej, obsługa procesu reklamacyjnego czy zwrot Biletów). Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych dostępne są w Polityce przetwarzania danych osobowych.
- Kupujący ma prawo dostępu do podanych danych osobowych, ich poprawiania, sprostowania, żądania ich usunięcia, prawo ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych i prawo przenoszenia danych. Kupującemu przysługuje także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli dane są przetwarzane niezgodnie z wymogami prawnymi.
- Za zgodą Kupującego, dane mogą być również przetwarzane w celu przesłania informacji handlowej drogą elektroniczną, za pośrednictwem udostępnionego adresu e-mail lub/i numer telefonu. W zakresie, w jakim dane przetwarzane są na podstawie odrębnej zgody Kupującego, przysługuje im prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Pozostanie to jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano przed jej cofnięciem.
- W ramach realizacji zamówienia, dane osobowe Kupującego zostaną ujawnione podmiotom trzecim, świadczącym usługi dla i w imieniu RCKP, na podstawie stosownej umowy powierzenia danych osobowych w zakresie wymaganym dla uzgodnionych usług.
- Podmioty trzecie treścią umowy powierzenia danych zobowiązane są do zastosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa oraz do przetwarzania danych osobowych wyłącznie w celach wskazanych przez RCKP.
- Dane osobowe będą przetwarzane tylko tak długo, jak długo są niezbędne do realizacji zamówienia, przy czym okres przetwarzania danych osobowych zostanie każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, na wypadek dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami.
- W zakresie i celu działań marketingowych dane osobowe przetwarzane będą przez czas prowadzenia przez RCKP działań marketingowych albo do czasu wyrażenia przez Kupującego sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w celach marketingowych lub do czasu cofnięcia zgody na otrzymywanie komunikatów marketingowych na adres e-mail i/lub numer telefonu.
- Kupującemu przysługują dwa rodzaje prawa sprzeciwu wobec przetwarzania podanych danych osobowych. Jeżeli RCKP przetwarza dane osobowe:
- na podstawie prawnie uzasadnionych interesów – Kupujący może zgłosić sprzeciw z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – taki sprzeciw wymaga uzasadnienia;
- na potrzeby marketingu bezpośredniego – Kupujący może zgłosić sprzeciw w każdym przypadku – taki sprzeciw nie wymaga uzasadnienia.
§ 9 Inne informacje ważne dla Uczestnika
- Uczestnik zobowiązany jest posiadać ważny bilet w formie papierowej jako wydrukowany bilet PDF lub w formie elektronicznej na urządzeniu mobilnym.
- Uczestnicy proszeni są o wcześniejsze przybycie na Wydarzenie, umożliwiające zajęcie wykupionych przez siebie miejsc na widowni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
- Na wielu wydarzeniach obowiązuje absolutny zakaz nagrywania, fotografowania, korzystania z telefonów komórkowych, tabletów i innych urządzeń, które mogą przeszkadzać w odbiorze Wydarzenia. Na powyższe czynności zgodę wydaje upoważniony pracownik RCKP.
- Na terenie budynków RCKP obowiązuje całkowity zakaz palenia .
- W przypadkach naruszenia przez Uczestnika regulaminu lub działania powodującego zagrożenie dla bezpieczeństwa pozostałych Uczestników zostanie on poproszony o opuszczenie budynku RCKP. W takich przypadkach nie przysługuje zwrot należności za bilety ani wymiana biletów.
- RCKP ma prawo odmówić wejścia na Wydarzenie osobie zachowującej się niezgodnie z ustalonymi zasadami, w tym w stanie nietrzeźwości lub po zażyciu środków odurzających. W takim przypadku nie przysługuje zwrot należności za bilety ani wymiana biletów.
- Uczestnictwo w wydarzeniu organizowanym przez RCKP jest jednoczesnym udzieleniem zgody przez uczestnika na nieodpłatne utrwalanie oraz rozpowszechnianie wizerunku jego osoby podczas jego pobytu w miejscu wydarzenia organizowanego przez RCKP. Zgoda obejmuje wykorzystanie wizerunku w materiałach RCKP dla celów promocyjnych, archiwalnych oraz informacyjnych.
- Budynki RCKP są w różnym stopniu dostępne dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Osoby poruszające się na wózku inwalidzkim proszone są o wcześniejszą informację w celu przygotowania odpowiedniego miejsca oraz wyznaczenia drogi dotarcia na widownię danego Wydarzenia.
- W przypadku uczestniczenia w imprezach poza budynkami RCKP mogą obowiązywać dodatkowe postanowienia i regulaminy, np. regulamin imprezy masowej. Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania tych regulaminów.
§ 10 Inne Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Dz.U.2014.poz.827, oraz w zakresie wskazanym w powyższej ustawie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Regulamin niniejszy jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu na stronie internetowej bilety.etnocentrum.pl w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
- Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony przez RCKP. O planowanej zmianie RCKP poinformuje z 14-dniowym wyprzedzeniem, zamieszczając ją na stronie Serwisu w miejscu widocznym dla Kupującego przed złożeniem zamówienia, przy czym do zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie zmian, zastosowania mają postanowienia dotychczasowe, chyba, że Kupujący wyrazi na piśmie zgodę na zastosowanie wobec niego nowych postanowień.
II. REGULAMIN SKLEPU INTERENTOWEGO
SPRZEDAŻ TOWARÓW
§ 1 Definicje
- Regulamin – dokument stanowiący regulamin sprzedaży Towarów z RCKP sekcja Etnocentrum za pośrednictwem sieci Internet, określający zasady, zakres i warunki korzystania z Serwisu. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Kupujący- konsument lub przedsiębiorca w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub – w wypadkach przewidzianych przez przepisy prawa – ograniczoną zdolność do czynności prawnych, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży lub korzystająca z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie - Regionalne Centrum Kultur Pogranicza, z siedzibą w Krośnie 38-400,
Kolejowa 1, NIP: 684215733, REGON: 000630652, wpisane pod numerem II do Rejestru Instytucji Kultury Gminy Miasto Krosno z dnia 21.05.2012 roku. - Przedmiot transakcji – Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu
- Towar – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
- Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem bilety.etnocentrum.pl/towary/index.html?d=3 za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć Zamówienie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
§ 2 Zasady ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Kupującego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
- Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.
- Wszystkie Towary oferowane w sklepie są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- W ramach wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca w celu realizacji zakupów, Kupujący powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzeniem podłączonym do sieci Internet.
§ 3 Składanie zamówień
- Wszystkie ceny podane w sklepie są cenami brutto podanymi w złotych polskich. Podane ceny nie obejmują kosztów wysyłki.
- Zamówienia za pośrednictwem strony internetowej można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
- Zamówienie jest skuteczne, jeśli Kupujący prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który Towar ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail.
- W przypadku, gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedający skontaktuje się z Kupującym. Jeśli kontakt z Kupującym nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.
- W trakcie składania Zamówienia, Kupujący może wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego Sprzedającego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Kupujący ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
- Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login Kupującego podany przez niego adres e-mail.
- Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego. Hasło Kupującego nie jest znane Sprzedającemu i Kupujący ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
- Po złożeniu przez Kupującego skutecznego zamówienia, na wskazany w zamówieniu adres Kupujący otrzyma drogą elektroniczną automatyczną odpowiedź ze sklepu, potwierdzającą zarejestrowanie zamówienia, z prośbą o dokonanie płatności. Do wiadomości będzie załączona faktura proforma.
- W przypadku braku płatności, zamówieni zostanie anulowane, o czym Kupujący zostanie poinformowany drogą elektroniczną.
- Po dokonaniu płatności i jej zaksięgowaniu, Kupujący drogą elektroniczną otrzyma potwierdzenie złożenia zamówienia oraz paragon fiskalny.
- Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na rachunek bankowy podany w potwierdzeniu zamówienia.
§ 4 Koszty i termin wysyłki
- Towar wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia
- O formie wysyłki decyduje Kupujący, wybierając ją z opcji oferowanych przez Sprzedawcę w procesie zamówienia.
- Towar jest wysyłany w terminie do 7 dni roboczych od daty zaksięgowania środków na rachunku bankowym.
- Kupujący jest obciążany kosztami dostawy (wysyłki) określonymi w cenniku transportu. Klient może się zapoznać z cennikiem wysyłki po wyborze towaru.
- Sklep nie odpowiada za opóźnienia w dostawie spowodowane niewywiązaniem się firmy kurierskiej z umów obsługi przewozowej.
§ 5 Płatności
- Formę płatności należy zaznaczyć przy wyborze formy przesyłki.
- Płatność z góry online obsługiwana przez: PayU.
- Płatność za pobraniem należy uiścić kurierowi doręczającemu.
- Na każdy sprzedany towar Sklep wystawia paragon lub imienny dowód zakupu (fakturę).
§ 6 Odstąpienie od umowy
- Kupujący, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni kalendarzowych (podstawa prawna: art. 7 ust.1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzona przez produkt niebezpieczny Dz.U. Nr 22, poz. 271 ze zm.). Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia otrzymania rzeczy przez Kupującego, Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres Sprzedawcy.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą.
- Kupujący ma obowiązek zwrócić towar w stanie nienaruszonym.
- Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych. Zakupiony towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy na własny koszt. Przesyłki zwracane za pobraniem, nie zostaną odebrane.
§ 7 Procedura reklamacji
- Ewentualne reklamacje należy składać na adres Sprzedawcy: bilety@etnocentrum.pl.
- Składając reklamację należy dostarczyć do Sprzedawcy reklamowany Towar wraz z dowodem zakupu na własny koszt.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji.
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Kupującego, Sprzedawca naprawi lub wymieni reklamowany Towar na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość kupionego Towaru wraz z najniższą ceną wysyłki.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności. (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego).
- Reklamacji nie podlega Towar uszkodzony z winy Kupującego lub przewoźnika.
§ 8 Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych
- Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez klientów sklepu internetowego w związku z zakupami jest Sprzedawca. Szczegółowe zasady administrowania danymi osobowymi określa polityka bezpieczeństwa danych osobowych RCKP.
- Dane osobowe wykorzystywane są w celu realizacji umów sprzedaży, w zawiązku z tym mogą być przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za dostawę zakupionych towarów do klienta. Klienci mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania. Dane są przekazywane dobrowolnie.
- Informacja o metodach i środkach technicznych służących wykrywaniu i korygowaniu błędów we wprowadzanych danych:
- w trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Złóż zamówienie” Klienci posiadający konto w Sklepie internetowym mają możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych poprzez edycję profilu konta,
- weryfikacji danych lub korekty Zamówienia można dokonać także poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Sprzedawcy na adres bilety@etnocentrum.pl
- Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie w ramach udostępnionych opcji.
- Informacja o zasadach i sposobach utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez Usługodawcę drugiej stronie treści zawieranej umowy:
- utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy następuje przez przesłanie stosownej wiadomości e-mail po zawarciu Umowy Sprzedaży,
- utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje przez wysłanie Klientowi na podany adres e-mail treści zawieranej umowy lub przez przekazanie Klientowi specyfikacji Zamówienia oraz dowodu zakupu,
- treść zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Usługodawcy oraz udostępniana na każde żądanie Klienta.
§ 9 Zmiana Regulaminu
- Kupujący posiadający konto w Sklepie zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail.
- Jeżeli w czasie, jaki upłynął od ostatniego logowania nastąpiła zmiana Regulaminu Sklepu, Kupujący akceptuje lub nie jego postanowienia po zmianach. W przypadku braku akceptacji warunków Regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu jego zmian, zakupy w Sklepie internetowym nie są możliwe.
- Kupującemu, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie.
- Zamówienia złożone przez Kupujących przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
§ 10 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000 nr 22 poz. 271 ze zm.), ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176 ze zm.), ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.).
- Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sklepem a Klientami, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. nr 43 poz. 296 ze. zm.).